Państwowa Szkoła Muzyczna I st.

im. Andrzeja Kurylewicza w Namysłowie

Wycieczka do do Mölln – 22 września 2016 r.

11 października 2016

logo_pnwmgewa-logo

Dnia 22 września Namysłowski Big Band wyruszył na wycieczkę do Molln na zaproszenie miejscowego gimnazjum muzycznego. Po dwunastogodzinnej podróży, kolejno zostaliśmy przydzieleni do rodzin, gdzie mieliśmy spędzić pierwszą noc.

23 września o godz. 8:00 odbyła się zbiórka w szkole, w celu poznania planu całego pobytu w Molln, aż wreszcie po godzinnym apelu pojechaliśmy do pobliskiego miasta Lubeka. Zwiedzanie zaczęliśmy od niesamowitej i naprawdę robiącej wrażenie Bramy Holsztyńskiej, która jest ukazana na tutejszych znaczkach pocztowych, następnie spacerkiem udaliśmy się do centrum miasta. W sercu Lubeki znajdował się piękny ratusz, a tuż obok był Kościół św. Piotra, gdzie odbywają się liczne koncerty, następnie wjechaliśmy na szczyt wieży kościoła, aby podziwiać piękne widoki. Ostatnim naszym punktem tego dnia był sklep Niederegger z tradycyjnie robionymi czekoladkami z marcepanem. Około godz. 13:00 pojechaliśmy się zakwaterować do schroniska młodzieżowego w Ratzeburg i tam mieliśmy nocleg do końca naszego pobytu. O godz. 14.30 wyruszyliśmy łódką na rekreacyjną wycieczce po zatoce. O godz. 18:00 udaliśmy się na próbę do gimnazjum i po bardzo aktywnym dniu o godz. 21:00 wróciliśmy do schroniska i poszliśmy spać.

24 września w Segelzentrum zjedliśmy śniadanie oraz obiad, a o godz. 14:00 wypoczęci i ze świetnym nastawieniem pojechaliśmy na próbę, która trwała do godz. 20:00, oczywiście z przerwami na zaczerpnięcie świeżego powietrza, na picie, jedzenie i poznanie nowych ludzi. Na zakończenie dnia, zjedliśmy w szkole pizze w doborowym towarzystwie i później wróciliśmy do schroniska.

25 września tuż po śniadaniu pojechaliśmy na zwiedzanie Molln, jest to miejscowość gdzie znajduje się gimnazjum. Poszliśmy na spacer po miasteczku, zobaczyliśmy ratusz, jezioro, piękny park, stary młyn i poznaliśmy historie i ciekawe legendy na temat tego miasta. O godz. 14:00 odbyła się próba generalna przed długo wyczekiwanym koncertem, który miał miejsce o godz. 18:00. Koncert był rewelacyjny. Po bardzo udanym występie , który trwał 2,5h ze smakiem korzystaliśmy z bufetu przygotowanego przez gimnazjum.

26 września po śniadaniu wykwaterowaliśmy się ze schroniska i pojechaliśmy na wycieczkę do Hamburga. Miasto bardzo duże, przez co nie zobaczyliśmy zbyt wiele. Byliśmy przy porcie poszliśmy na spacer, długim tunelem pod rzeką i z powrotem. Następnie udaliśmy się metrem do centrum i tam zobaczyliśmy przepiękny ratusz i śliczną fontannę, ostatnim naszym punktem zwiedzania była wieża widokowa, która niestety była w remoncie i nie było aż tak rewelacyjnego widoku jakby można było się spodziewać. Po południu poszliśmy po zakupy na podróż i ruszyliśmy w drogę powrotną do Namysłowa.

Wycieczka ta dała nam wiele wspaniałych wspomnień, nowe znajomości i jesteśmy bardzo wdzięczni za zaproszenie oraz możliwość zagrania koncertu z takimi utalentowanymi muzykami.